Geuren en nieuwe lesmethode op ‘Experience Design’

Na de studenten kunstacademie St. Joost in Breda en Den Bosch, presenteren hun collega’s van de opleiding Communication & Multimedia Design aanstaande vrijdag en zaterdag hun eindexamenwerk. Ze doen dat op de expositie Experience Design.

Een van de studenten is Jasper Steenbergen, die een lesmethode ontwierp voor muziekonderwijs op middelbare scholen. Zijn concept streeft onderwijs na dat veel vrijer is dan het huidige. De docent moet zijn leerlingen veel vrijer laten als ze op zoek gaan naar informatie voor een werkstuk. Elke leerling gebruikt dan zijn eigen invalshoek, waardoor een veel grotere verscheidenheid aan werkstukken ontstaat. Steenbergen presenteert het concept van zijn methode.

Met een geurexpositie probeert Kevin Rommen de herinnering aan zijn overleden vriend Ralph in stand te houden. Hij vulde een aantal potjes met etherische oliën, die elk staan voor een herinnering aan zijn vriend. Door overal aan te ruiken moet de bezoeker een ‘totaalbeleving van geuren ervaren’.

De expositie is in Lovensdijstraat 61 in Breda, op vrijdag 6 juli van 10.00 tot 19.00 uur en op zaterdag 7 juli van 10.00 tot 16.00 uur. Toegang is gratis. [RS]