Doekle Terpstra opent Xplora Breda

Doekle Terpstra opent Xplora in Breda. Daarvoor komt de voorzitter van de HBO-raad, het overkoepelend orgaan van hogescholen, op dinsdag 2 oktober naar Avans Hogeschool.

Terpstra verricht de officiële opening tussen half vijf en vijf uur ’s middags, maar wat hij precies gaat doen is nog niet bekend. Daarnaast houdt Terpstra een toespraak.

Een deel van de begane grond van Xplora wordt voor de festiviteiten gesloten. Daar geeft dagvoorzitter Hanneke van Riel van het Leer- en Innovatiecentrum (LIC) om vier uur de aftrap. Vervolgens vertelt bestuursvoorzitter Harry Koopman over de onderwijsvisie van Avans en presenteert LIC-directeur Rien Brouwers de over Xplora gemaakte film. Terpstra verzorgt daarna de opening.

De Bossche vestiging van Xplora werd eind vorig schooljaar geopend. Wanneer Xplora in Tilburg officieel geopend wordt is nog niet bekend. [RS]