Koopman: eerste golf van groei

‘Het afgelopen jaar was het eerste in een periode van succes. Ik verwacht dat er nog meer golven van groei zullen volgen voor Avans’, zei Harry Koopman, voorzitter van de Raad van Bestuur (RvB)van Avans, in Kaatsheuvel tijdens de kick-off van het nieuwe studiejaar voor medewerkers.

De toename van het aantal studenten dit studiejaar is maar een begin, denkt Koopman. De nieuwbouw, Xplora en gemotiveerde medewerkers zijn een aantal van de pijlers waarop het succes rust. De voorzitter van de RvB vindt wel dat men realistisch moet blijven. Als blijkt dat volgend schooljaar het aantal aanmelders ten opzichte van nu afneemt, is dat geen reden tot paniek. De succesgolf zal namelijk over een langere periode wel aanhouden.

Op dit moment hebben ruim 20 procent meer studenten zich aangemeld voor een studie bij Avans ten opzichte van het vorige studiejaar. [AR]