Niet cool, maar ‘fucking irritant’

‘Speel geen muziek door de luidspreker van je mobieltje. Dat maakt je niet cool. Dat maakt je fucking irritant.’ De Amsterdamse student Alexander Klöpping schrijft het op zijn site, waarmee hij een einde wil maken aan de muziek die steeds vaker in het openbaar vervoer uit mobieltjes klinkt.

De student Media & Cultuur aan de Universiteit van Amsterdam vindt dat er iets gedaan moet worden tegen de muziekterreur. Op zijn website www.fuckingirritant.nl kunnen reizigers hun ervaringen delen en staan enkele praktische tips: zeg er wat van tegen de bezitter van het mobieltje, of klaag bij het vervoerbedrijf waar de overlast zich afspeelde. ‘Zolang je niets doet, doen deze bedrijven niets’, aldus Klöpping.

Klöpping hoopt dat zijn site het begin van het einde is van de mobieltjesterreur en dat mensen hun koptelefoon voortaan gebruiken als ze muziek luisteren. [RS]