AGZ trekt met sirenes en massage nieuwbouw in

Hoewel AGZ al vanaf het begin van dit schooljaar in het academiegebouw zit, wordt dit vandaag gevierd. Medewerkers en studenten in Breda kunnen hun bloeddruk laten meten of worden gemasseerd door studenten Fysiotherapie.  Verder zijn er hapjes en drankjes en heeft er vanochtend een band gespeeld.

Academiedirecteur Thieu Schraven denkt dat AZG 'een stukje gezondheid' meebrengt naar de nieuwbouw. Wel ontbreekt er wat hem betreft nog iets, namelijk 'de spier'. Een kunstwerk dat altijd bij de oude locatie stond en symbool staat voor kracht en flexabiliteit. Deze 'spier' werd even later met een grote takelwagen het terrein opgereden. Er moet nog wel een nieuwe plek voor gevonden worden.
De Academie voor Gezondheidszorg was de afgelopen 25 jaar gehuisvest in de Verbeetenstraat in Breda en is met zestienhonderd studenten de grootste academie die nu in het nieuwe academiegebouw zit. [AR]