Avans neemt deel aan Brabantse delegatie in China

Frans van Kalmthout, lid van de Raad van Bestuur van Avans en Jules van de Vijver, directeur van de Akademie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost maken deel uit van een grote Brabantse delegatie die deze week de Chinese provincie Jiangsu bezoekt. De delegatie, die verder bestaat uit onder meer de Brabantse ontwikkelmaatschappij en vertegenwoordigers van 22 Brabantse bedrijven, komt via zogenaamde ‘match-making’ in contact met Chinese bedrijven. Ook worden provinciale overheden bezocht en er vinden seminars plaats.

De delegatie wordt vergezeld door het Brabants Orkest, dat een tour maakt door China. Daarnaast zal de design expositie ‘Made in Eindhoven’ in de hoofdstad van de provincie, Nanjing, te zien zijn.

Brabant heeft al tien jaar een vriendschaps- en handelsrelatie met Jiangsu. Avans sloot net voor de zomervakantie nog een convenant met de Nanjing University. De bedoeling is studenten, docenten en onderwijsprogramma´s te gaan uitwisselen. Van de Vijver gaat nu kijken wat een samenwerking kan betekenen voor kunststudenten.

De delegatie staat onder leiding van de Commissaris van de Koningin Maij-Weggen. [PM]