Debat ‘zesjescultuur’ in nieuwe collegezaal

Het is niet gelukt onderwijsminister Ronald Plasterk te strikken voor het debat, maar er zijn wel drie ondernemende studenten bereid gevonden op het podium plaats te nemen: Thiemo van Rossum (oprichter Studelta, talentenorganisatie voor en door HBO-studenten), Bob Kuijs (oprichter Jaap.nl), en Lisa Westerveld (voorzitter LSVb). Zij gaan met elkaar en het publiek in debat over de vraag of middelmatigheid in Nederland troef is.

De bijeenkomst maakt onderdeel uit van ‘Coolpolitics on tour’, die eerder Den Haag en Amsterdam aandeed.

De bijeenkomst vindt niet plaats in de centrale hal van de locatie aan de Hogeschoollaan, zoals eerder werd gemeld, maar in de nieuwe collegezaal. De ingang hiervan is aan de zijkant van het gebouw te vinden. Het podium van de zaal wordt ingericht als huiskamer. Het debat duurt van 14.00 tot 14.45 uur en is gratis toegankelijk.

Coolpolitics is een stichting die maatschappelijke onderwerpen op de agenda zet bij jongeren. In samenwerking met MTV, Sp!ts en Mojo Concerts worden projecten en events opgezet. Zo zorgde deze stichting ervoor dat Ruud Lubbers een lezing hield op Lowlands, wat een groot succes was. ‘Coolpolitics on tour’ wordt mede mogelijk gemaakt door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. [PM]