Fietsenrekken weer vol

Deze week worden de studenten, door een bewaker, gewezen op het feit dat ze de fietsen achter het gebouw moeten zetten. Dit is een tijdelijke maatregel volgens locatieverantwoordelijke Oscar van den Eijnden.

De honderden fietsen aan de voorzijde van de Lovensdijkstraat 63 veroorzaakten overlast voor de bewoners van het nabijgelegen wooncomplex. De wijkagent trok hierover aan de bel.

Volgende week worden borden geplaatst aan de voorzijde van het gebouw. Fietsen die bij de vooringang gestald worden, krijgen een slot. ‘Deze sloten halen we pas na zes uur eraf.’ Van den Eijnden hoopt op deze manier studenten duidelijk te maken dat ze hun fietsen achter moeten stallen.‘We moeten een omslag in de denkwijze van mensen realiseren. Dat valt niet mee’, zegt hij. [AR]