Groencontainers als kunstobject

De afvalverwerking in Den Bosch vroeg de kunstacademie of ze iets met groencontainers konden doen. Dat konden de studenten zeker. In minder dan een week werden de containers flink verbouwd. Een student liet zich inspireren door Lowlands. Op het festival vervoeren veel mensen hun spullen in een kliko. Voor het project ging de student nog een stapje verder. De kliko werd omgebouwd tot mobiele slaapplek met matras en slaapzak. Andere studenten bouwden de container om tot kinderwagen of autootje.

Alle kunstobjecten worden 15 september tentoongesteld op het plein voor de Verkadefabriek. Op die dag viert de afvalstoffendienst in Den Bosch het 100-jarig bestaan van haar brancheorganisatie NVRD. Bij de Brabanthallen bouwen tien kunststudenten een sculptuur van 100 groencontainers. De 50 kliko’s worden op 28 oktober door de stichting Samma Deema geveild. De opbrengst komt ten goede aan projecten in Gambia. [CB]