Kunststudent organiseert feest in Mezz

Om het contrast tussen beide muziekstijlen weer te geven, beperkt het feest in Breda zich niet tot de Dommelsch zaal, maar is er ook live muziek in het Mezz café. In de zaal draaien dj Bots, HerrFer en Zaxxon. In het café is een optreden van zanger Rik Kaez.

Het is niet de eerste keer dat Kitty, student Beeldende Kunst in Breda, een feest in Mezz organiseert: ‘Vorig jaar heb ik, samen met een oud-student, een feest georganiseerd voor de examenkandidaten. Toen merkte ik dat als je bijvoorbeeld alleen een dj met elektronische muziek laat draaien, er maar ongeveer drie kwart van de mensen komt. Niet iedereen houdt nu eenmaal van elektronische muziek. En omdat Mezz toch zalen én een café heeft, dacht ik: we doen het gewoon allebei.’

In de zaal kan iedereen terecht die wil dansen en gewoon uit zijn dak wil gaan. DJ Bots draaide in zijn beginjaren voornamelijk drum and bass, maar later ging zijn interesse uit naar meer experimentele muziek als electronica, electro.
DJ Zaxxon draait, afhankelijk van zijn gemoedstoestand, nimale neotrance en techno. Maar ook underground en electrobas behoort tot zijn repertoire.  Dat wordt dus swingen, of je wil of niet!
HerrFer (ook wel Doom, LuciFer of Ferro genoemd) begon als puber achter de cassettedecks. Zijn sound laat nog vaak zijn donkere kanten horen, maar tegenwoordig weet hij ook toegankelijke, dansbare sets weg te zetten. HerrFer staat dan ook niet voor niets bekend als technisch begaafde ‘all style’ dj.

Wie van wat rustige muziek houdt kan terecht in het Mezz café. Rik Kaez, ook wel bekend als ‘de Anti Folk’, vertelt  een muzikaal verhaal over belangrijke elementen uit het leven: liefde, religie, geboorte en leven en dood. Hij wordt bij zijn verhaal begeleid door een band die verschillende muziekstijlen speelt zoals blues, jazz, klassiek en folk.

Kaartjes kosten vijf euro en zijn te koop via www.mezz.nl en aan de deur bij Mezz Het feest begint om negen uur.[ WvdV].