Kunstwerk terug op oude plek

Het paard van kunstenaar Arthur Spronken, met een geschatte waarde van 350 duizend euro, hing aan het plafond van het gebouw aan de Prof. Cobbenhagenlaan, waarin voorheen de Academie voor Beeldende Vorming van Fontys gevestigd was. Vorig jaar oktober hebben dieven de stang, waaraan het paard bevestigd was, doorgeslepen. Het ruim duizend kilo wegende kunstwerk viel daardoor vier meter naar beneden en brak op verschillende plaatsen. Ook werd er een been vanaf gezaagd en meegenomen. Het gebouw werd op dat moment gerenoveerd voor de komst van de Juridische Hogeschool.

Het terughangen van het kunstwerk gebeurt vanmiddag om 14.30 uur in het bijzijn van onder andere Norbert Verbraak en René van Elderen van het bestuur van Fontys, Frans van Kalmthout en Marja Kamsma van het bestuur van Avans en de directie van de Juridische Hogeschool. [SW]