McDonald’s en Bolletje op congres over marketing

Lange tijd werd de effectiviteit van marketing niet gemeten door bedrijven. Er kon dus ook niet gezegd worden wat de bijdrage van marketing was aan de opbrengsten, de winst en het marktaandeel van een bedrijf. Tegenwoordig wordt de effectiviteit wel gemeten en is er steeds meer aandacht voor return on marketing. Maar nog niet alle marketeers zijn overtuigd van het nut ervan.

Op het congres spreken marketingexperts als Jo Sempels, algemeen directeur van McDonald’s Nederland, professor Kevin Lane Keller van de Tuck School of Business in Hanover (VS) en Joris van Zoelen, Strategy Director van communicatiebureau Synergie.

Deelnemers aan het congres kunnen een masterclass volgen van Guy Powell, auteur van het boek Return on Marketing Investment. Er zijn workshops van KPN, VODW Marketing en Blauw Research en lezingen van Bolletje, Philips en Intomart. Studenten kunnen ook speeddaten met bedrijven. Ze maken dan in tien minuten kennis met een bedrijf.

Inschrijven kan nog tot woensdag 3 oktober 12.00 uur. Studenten van Avans betalen 15 euro. [SW]