Muziekonderwijs ondergeschoven kindje

‘Het blijft bij een beetje zingen, aan het eind van de dag, alleen als er nog een kwartiertje over is.’ Terwijl uit onderzoeken blijkt dat muziek de intelligentie en sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen stimuleert. ‘Er is op de scholen vooral aandacht voor de cognitieve vakken, zoals taal en rekenen’, is de verklaring van Wouters voor het gebrekkige muziekonderwijs op Nederlandse scholen.

In de papieren versie van Punt, die vanaf vandaag in de uitdeelbakken in de school ligt, kun je het volledige afscheidsinterview met Wouters lezen. De muziekdocent neemt op 26 september afscheid van de Pabo. Hij heeft er 35 jaar gewerkt als muziekdocent, stagebegeleider en relatiebeheerder met de basisscholen. [PM]