Terug naar overzicht

Ruit lokaal al halfjaar kapot

Het is een doorn in het oog van docent Karin Leenaerts van de Bredase Pabo, die hier naar eigen zeggen al twaalf maal melding van deed. ‘Het is een blikvanger. Nu hangt er een stukje karton voor, maar dat slaat nergens op.’ Ze spreekt zelfs van een gevaarlijke situatie, omdat er nog steeds glas uit de kapotte ruit op de grond valt.

De docent wordt door haar collega’s al gekscherend ‘kampioen calls maken’ genoemd. Nadat Leenaerts de kapotte ruit afgelopen februari ontdekte, maakte ze er melding van bij DIF. ‘Tot twaalf keer toe heb ik het doorgegeven, maar ik zag dat de call als ‘behandeld’ wordt beschouwd. Digitaal gezien is de ruit dus gemaakt. Maar hij is nog steeds kapot.’

Eén keer kreeg ze te horen dat voor het plaatsen van de nieuwe ruit het hele kozijn moest worden vervangen. Daar bleef het vervolgens bij. Lars Derde van DIF verklaart: ‘We hebben nog garantie op de kapotte ruit, dus we konden het niet zelf regelen. We moesten het uitbesteden aan de aannemer. Die heeft het weer doorgestuurd naar de leverancier van de kozijnen. De opdracht is verstrekt, dus het zou snel gerepareerd moeten worden. Ik hoopte dat dit al lang gebeurd was.’ [EvG]

Punt. Of had jij nog wat?

Meer lezen?