Studenten doen onderzoek naar groene daken

Groene daken zijn bedekt met bijvoorbeeld vetplantjes, grassoorten of bomen. Het voordeel van deze daken is dat ze energie besparen en fijn stof filteren. Het is de bedoeling dat de studenten kijken en berekenen of de hogere constructiekosten van een groen dak, opwegen tegen de baten.

De 25 studenten van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu in Breda en de Academie voor Bouw en Management in Tilburg, werken een half jaar aan het project. Uiteindelijk maken ze een maquette van hun plan, onderbouwd met een rapport.

Begin 2008 worden de ontwerpen getoond op een congres en discussiëren projectontwikkelaars, woningbouwcorporaties en plannenmakers over de mogelijkheden van groene daken. De gemeente Breda ontvangt voor dit project 55 duizend euro subsidie van de provincie Noord-Brabant. [AR]