Acties tegen achterlaten afval

Medewerkers mopperen nu al een tijdje over de troep die studenten achterlaten. Ze wijten dit vooral aan het nieuwe afvalsysteem. In de klaslokalen staan geen prullenbakken meer, studenten moeten hun afval gescheiden weggooien in de afvalbakken op de gang. Omdat niet iedereen dat doet, blijft er regelmatig troep achter in de lokalen.

De promoteams gaan studenten en medewerkers ook informeren over het inzamelsysteem Ecosmart en hoe ze daarmee moeten omgaan. Verder zijn er posters opgehangen over het opruimen van afval en worden er op plaatsen waar afval ontstaat instructies opgehangen. Tijdens de lunch zijn Ecosmart-medewerkers in de kantine aanwezig om troep weg te halen. Ook wordt in Den Bosch de loopafstand naar de afvalbakken verkleind.

De Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst vraagt medewerkers ook iets te doen tegen het afval. Ze kunnen voor het verlaten van een lokaal vragen of iedereen zijn of haar rommel wil meenemen en in de afvalbakken wil gooien. [SW]