Bouwstudenten spelen hoofdrol in tv-programma

De bedoeling van de televisieserie is om Avans op een andere manier onder de aandacht te brengen. Dat de keuze is gevallen op de locatie Tilburg en niet Den Bosch heeft te maken met de nieuwbouw.

De opzet van het programma is dat de studenten worden onderverdeeld in twee teams die onderling een competitie aangaan. Deze wedstrijd draait om de inhoud van de modules en de competenties zoals onder druk werken en creativiteit. In elke aflevering komt ook ‘de week van…’. Studenten filmen hiervoor met een eigen camera wat ze meemaken.

De studenten volgen tijdens de opnames de modules projectontwikkeling en intergraal detailleren. In de afleveringen is te zien hoe er in de modules gewerkt wordt, de gastcolleges die worden gegeven en de bedrijfsbezoeken die plaatsvinden.

Studenten hebben zich tijdens een bijeenkomst op 24 september kunnen aanmelden voor deelname aan de opnames. Uit de aanmeldingen wordt op 17 oktober geselecteerd welke studenten het meest geschikt zijn om mee te doen aan het programma. De presentatie is in handen van Carla van Loon, oud-student Culturele en Maatschappelijke Vorming in Breda. [AR]