De terrassen werden onder andere getest op netheid, klantvriendelijkheid en kennis van de Bredase cultuurhistorie. De meeste conclusies uit het onderzoek zijn niet positief. Klantvriendelijkheid is volgens pannelid Willy van Schie vooral bij de jongere mensen uit de bediening een probleem. ‘Een aantal van hen vindt zelfs een begroeting van de gast en een woord van dank na afloop te veel moeite’, meldde van Schie gisteren in BN/De Stem
Een uitschieter in negatieve zin was café De Suyckerkist op de Havermarkt. Het terras was volgens het testpannel niet schoon en dat gold ook voor de toiletten. In het artikel uit BN/De Stem weerlegt eigenaresse Maaike Heskens de beschuldigingen.
Ook over de terrassen bij de nieuwe haven was het testpannel niet te spreken. Ze zijn te saai, er ontbreekt groen en het is niet gezellig. Dit is opvallend omdat in de Keuzegids hoger onderwijs van 2006 Breda nog naar voren kwam als de leukste hogeschoolstad van Nederland. De Bredase studenten waardeerde het uitgaansleven toen met een acht.
De bedoeling van de test is volgens Van Schie gelukt. ‘Het houdt eigenaren scherp.’ Gelukkig waren er ook cafés die wel goed scoorden. Dickens & Jones kreeg van het panel een Gastvrijheidspluim. [WvdV]
Punt. Of had jij nog wat?