China: openheid en censuur

Lange tijd had China in West-Europa het imago van een achtergesteld land geregeerd door een communistisch regime. Zakendoen met het land was uit den boze. Komend jaar is het land organisator van de Olympische Spelen, grote bedrijven laten het liefst alles in China maken en de handel tussen China en het westen floreert als nooit tevoren. In Punt 03 een artikel over wat er de afgelopen jaren veranderd is in China en of je je ogen kunt sluiten voor de misstanden die nog steeds bestaan.

Verder kun je in de nieuwe Punt lezen hoe oud-kunststudent Anton Sauvé schapenhoeder is geworden. Hoe vierdejaars duaalstudent Small Business & Retail Management in Den Bosch Henk van der Werf de marketing van watersportmerk Jobe aanpakt en waarom Els de Been, vierdejaars Social Work in Breda, de afgelopen zomer een training heeft gevolgd in de Verenigde Staten.

De liefde op Avans komt ook aan bod in Punt, twee studentenstelletjes zijn geïnterviewd over de eigenaardigheden van hun partners. Verder vind je in de krant een uitgebreide reportage over de rampenoefening in Rotterdam, waar studenten Integrale Veiligheid bij betrokken waren en een verslag van het Coolpoliticsdebat over de zesjescultuur.

De nieuwe Punt ligt vanaf vandaag in bakken. [AR]