De Wit genomineerd voor René Coelhoprijs 2007

Het werk van De Wit bestaat uit een collage van film, tekst en tekeningen. Zij maakt hiervoor gebruik van romans en tijdschriften, maar ook internetfilmpjes van bijvoorbeeld You Tube. De oud-student is een van de vijf genomineerden. Of zij de René Coelhoprijs wint, wordt 16 oktober bekend gemaakt.

De prijs is vernoemd naar René Coelho, de oprichter en voormalig directeur van het  Nederlands Instituut voor Mediakunst, Montevideo/Time en bestaat uit een bedrag van 1250 euro. De prijswinnaar kan bovendien voor een bedrag van 3500 euro zelfstandig of met ondersteuning van een editor werken in de montageruimtes, gebruik maken van de opnameapparatuur en van de computerfaciliteiten in het Artlab van het Nederlands Instituut voor Mediakunst in Amsterdam.

De winnaar kan bovendien 1500 euro besteden aan audiovisuele apparatuur bij BeamSystems en gebruik maken van begeleiding en technische expertise bij het opzetten van nieuw werk.

De Wit volgt momenteel een vervolgstudie aan het Sandberg Institute in Amsterdam. Haar eerste solo-expositie is nog tot en met 2 december te zien in de Paraplufabriek in Nijmegen. [AR]