Deeltijders parkeren bij ziekenhuis

Om het gebrek aan parkeerplaatsen bij de locatie Hogeschoollaan op maandag en dinsdag op te lossen, heeft Avans op proef een regeling getroffen met het tegenoverliggende Amphia Ziekenhuis.

Dit houdt in dat uitsluitend studenten en medewerkers van de ADT hun auto’s mogen zetten op het parkeerterrein voor bezoekers van het ziekenhuis. Dit is betaald parkeren, maar op vertoon van het parkeerkaartje en een facilitycard, ontvangen automobilisten bij de receptie in het Academiegebouw een gratis uitrijkaart.

Overigens mogen deeltijders alleen gebruik maken van de parkeerplaats van het ziekenhuis als het eigen parkeerterrein van Avans vol is en er op de openbare parkeergelegenheden ook geen plek is.

‘Het gaat om een proef’, zegt John Theeuwes projectmanager van de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst (DIF). ‘Als medewerkers of bezoekers van het ziekenhuis overlast ondervinden, stoppen we ermee.’ Medewerkers van DIF en het Amphiaziekenhuis bekijken de komende weken hoe het parkeren verloopt. ‘We houden een vinger aan de pols. Als er iets niet goed gaat, kijken we of het anders kan’, zegt Theeuwes. Hij benadrukt dat het niet zo moet zijn dat iedereen nu bij Amphia gaat parkeren en het eigen terrein van Avans half leeg blijft staan. [AR]