Eerste solo-expositie winnaar Lucasprijs 2007

De Wits werk bestaat uit een collage van film, tekst en tekeningen waarin grote vragen centraal staan. Een voorbeeld hiervan is haar film The Limits of our Universe waarin ze een link maakt tussen het eindigen van een leven en de oneindigheid van het heelal.

De Wit maakt in haar werk gebruik van diverse bronnen zoals romans en tijdschriften, maar ook internetfilmpjes van You Tube.

De oud-student heeft het afgelopen jaar behalve de Lucasprijs, de prijs voor meest veelbelovende eindexamenstudent van de AKV /St. Joost in Den Bosch, ook de TENT. Academy Award 2007 gewonnen. Dat is een prijs voor de meest veelbelovende afgestudeerde van een Nederlandse kunstopleiding op het gebied van film, video en animatie.

Op dit moment volgt De Wit een vervolgstudie aan het Sandberg Institute in Amsterdam.

De expositie van Dorien de Wit is van 18 oktober tot en met 2 december te zien in de Paraplufabriek in Nijmegen. Kijk op www.expoplu.nl  voor meer informatie. [AR]