Feestelijk jubileum economische lezingen

Accountantsbureau Witlox VCS organiseert al tien jaar lezingen voor Avansstudenten over financieel-economische onderwerpen. Internationale vraagstukken komen aan de orde voor derde- en vierdejaarsstudenten Bedrijfseconomie en Accountancy, die daarmee studiepunten kunnen verdienen. Jaarlijks zijn er drie van deze lezingen.

Studenten kunnen naar aanleiding van de lezing oplossingen aandragen of een casus maken. Op basis van hun inbreng, worden de vijf beste studenten uitgekozen. Die krijgen een reis aangeboden naar een bedrijf in Europa. Zo zijn de laatste jaren Venetië en Dublin aan de beurt geweest. Waar de reis dit jaar heen gaat, is nog niet bekend.

De jubileumlezing krijgt een ruimere ambiance dan normaal. Op dinsdag 2 oktober en dinsdag 20 november zijn de eerste twee lezingen in de Waalse Kerk. De derde lezing op 18 december is voorzien van een feestelijk tintje. Voor de gelegenheid is poppodium Mezz gereserveerd, geschikt voor een groter publiek. Professor Leo Stevens, de fiscaal adviseur van het kabinet, geeft dan een kijkje in de keuken van zijn werk. [EvG]