Inschrijven voor Batavierenrace

De 185 kilometer lange estafette start om middernacht op de Radboud Universiteit Nijmegen. De finish is op de campus van de Universiteit Twente.Ieder jaar nemen bijna 8000 studenten van alle Nederlandse universiteiten en verschillende hogescholen deel aan dit evenement. Daarnaast lopen er jaarlijks enkele honderden buitenlandse studenten mee uit onder andere Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland. De race wordt traditioneel afgesloten met het Batavierenfeest op de campus van de Universiteit Twente.

Een ploeg bestaat uit 25 lopers, die elk een afstand afleggen variërend van 3,4 tot 11,9 kilometer. Studenten die mee willen doen aan de Batavierenrace kunnen zich tot 30 november inschrijven met een ploeg van hun studie-, sport- of studentenvereniging of vriendengroep. Het inschrijfformulier is te vinden op www.batavierenrace.nl. [CB]