Keurmerk voor topdocenten

De opleiding in Heerlen kreeg de onderscheiding voor haar excellente docenten. Die slagen er voorbeeldig in om een brug te slaan tussen theorie en praktijk, vindt accreditatieorganisatie NVAO.

Sinds juli 2006 kunnen opleidingen een aanvraag indienen voor de erkenning van bijzondere kwaliteit. Maar het liep niet storm. De Heerlense opleiding is de eerste die zo’n aanvraag aandurfde.

De Heerlense studenten geven de keurmeesters gelijk. In de nationale studentenenquête geven zij een acht voor de kwaliteit van hun docenten. Bij andere opleidingen fysiotherapie krijgen de docenten minder lof toegezwaaid.

De Hogeschool Zuyd is in haar nopjes met het keurmerk en vergelijkt het met een Michelinster voor restaurants. [BB/HOP]