Landelijke Dag Psychische Gezondheid

Bij de stand zijn Avansstudenten aanwezig die stage lopen bij de Reinier van Arkel groep, een instelling voor geestelijke gezondheidszorg. Zij vertellen over hun ervaringen. Daarnaast zijn er trainers van de cursussen ‘Grip op je dip’ en ‘Rots en Water’, die in het najaar weer van start gaan bij Avans in Den Bosch. De trainers van ‘Rots en Water’ verzorgen een proeflessen om 12.00 en 13.30 uur in F 008.

De cursus ‘Grip op je dip’ is bedoeld voor studenten die last hebben van somberheidsklachten, een dip, of ‘nergens zin in hebben’. De training ‘Rots en Water’ is bedoeld voor studenten met faalangst: angst om te spreken in het openbaar of moeite met functioneren in een projectgroep. Ook de decanen hebben meer informatie over deze cursussen. [SW]