Studenten onderzoeken behoefte nieuwe ouderen

Het onderzoek van de studenten maakt deel uit van de ‘marktverkenning zorgeconomie voor stadsregio Breda.’ Behalve Avans en de NHTV zijn hierbij ook de Kamer van Koophandel, de gemeente Breda en AreaConsult betrokken. De laatste is een bureau voor beleid- en organisatieontwikkeling.

De marktverkenning is begonnen met het interviewen van onder andere zorginstellingen, woningbouwcorporaties, welzijninstelling en het midden-en kleinbedrijf. De resultaten hiervan, gecombineerd met het onderzoek van de studenten moet leiden tot nieuwe inzichten en innovaties op het gebied van zorg. Bijvoorbeeld nieuwe producten of samenwerking tussen zorg- en welzijnsdiensten.

Het studentenonderzoek start met een bijeenkomst op 12 oktober in het Blushuis in Breda van 13.00 uur tot 14.00 uur. [AR]