Studentenvereniging S.V. Merlijn viert jubileum

Net als andere studentenverenigingen van Avans heeft S.V. Merlijn het niet makkelijk. ‘Het is algemeen bekend dat de verenigingen het moeilijk hebben. Breda is een studentenstad in wording, het studentenleven leeft nog niet. Veel mensen zijn thuiswonend. Daar komt bij dat het imago van studentenverenigingen slecht is’, zegt Noortje Verwijmeren, tweedejaars MER en voorzitter van Merlijn.

Verwijmeren had zelf ook haar bedenkingen. ‘Ik had het beeld van corpsballen en ontgroeningen, tot ik echt in aanraking kwam met de leden van S.V. Merlijn en bleek dat het gewoon een gezellige groep studenten is.’

Bij het jubileumfeest zijn tot 22.00 uur alleen genodigden welkom. ‘Dan moet je denken aan oud-leden, alumni, sponsoren, leden en leraren’, zegt de voorzitter. Na 22.00 uur  zijn ook andere belangstellenden van harte welkom. Rond 23.00 uur wordt er een gratis fust bier aangesloten om onder het genot van live muziek het feest compleet te maken.

MER-studenten kunnen lid worden van S.V. Merlijn, voor meer informatie daarover en over de verschillende activiteiten kun je terecht op www.svmerlijn.com. Of voeg de vereniging toe bij hyves. [AR]