Tweedejaars maakt coverfoto nrc.next

Annelies Kuiper, gastdocent van St.Joost en fotoredacteur bij nrc.next, gaf vierentwintig  tweedejaars fotografie de opdracht om beeld te maken bij het onderwerp ‘Kanker op je dertigste’. Zij moesten binnen een week een foto voor de voorpagina en pagina 4 maken, zonder de bijbehorende artikelen te lezen. Die waren namelijk nog niet geschreven.

Het is de tweede keer dat nrc.next op deze wijze samenwerkt met studenten van St. Joost. De voorpagina van de krant van 30 november 2006 werd namelijk gemaakt door de huidige vierdejaars Luciana Caputo. Kuiper gaf toen aan tien studenten de opdracht om binnen drie weken een beeld te maken bij een artikel over aids.

De winnende voorpagina en alle andere foto’s die de tweedejaars maakten, zijn vanaf vanmiddag te bekijken op nrc.nl/next. [AR]