Zelf nieuws kiezen in My Punt

Als je dagelijks de nieuwste koppen van de hogeschoolkrant Punt in je portal wilt zien, moet je eerst de portlet van Punt instellen. Dit doe je door op de portal op personalize te klikken. Dan klik je op choose content.  Vervolgens kijk je of bij de filter all categories staat, zo niet dan moet je dat eerst doen. Daarna kun je bij available contact Punt News selecteren. Klik op add en vervolgens, onderin, op save contents en als laatste op portal.

Het is ook mogelijk om op dezelfde manier als hierboven beschreven My Punt in stellen. Daarmee kun je de koppen kiezen uit de domeinen of doelgroepen die jij interessant vindt.

Ben jij een student of docent techniek, dan kun je bijvoorbeeld kiezen voor het domein Techniek. Daarin staat het nieuws van alle technische opleidingen van Avans en algemene artikelen over technische onderwerpen. Zo zijn alle opleidingen in domeinen opgedeeld. Bovendien kun je kiezen voor de doelgroep student of medewerker, waarin voor die doelgroepen bestemd nieuws staat.

Als je My Punt hebt ingesteld, kun je makkelijk aangeven welke domeinen je wilt ontvangen door op het pennetje bovenin de balk van de portlet te klikken.

De hogeschoolkrant Punt brengt dagelijks onafhankelijk nieuws op de website www.punt.avans.nl. Daarnaast verschijnt er driewekelijks een papieren versie met daarin interviews, achtergrondverhalen en cultuurnieuws. De papieren krant wordt verspreid via uitdeelbakken in de gangen.

Binnenkort wordt het ook mogelijk via de website van Punt RSS Feed in te stellen, waarmee via een pop-up de laatste koppen verschijnen op je beeldscherm. [PM]