Docent en oud-student winnaars Bredase cultuurprijs

Yvonne Né , won de prijs in de categorie arrivees. De jury looft het talent en de professionaliteit van de oud-student van de Akademie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost.

Docent Henk Cornelissen won de Rabobank Cultuurprijs. Deze is bedoeld om een Bredanaar te eren die een bijzondere betekenis heeft voor de cultuur in de stad. Cornelissen is, volgens de jury, van groot belang omdat hij een link weet te maken tussen de lokale ontwerpcultuur en de wereld daarbuiten. ‘Hij is een drijvende kracht achter de groeiende reputatie van Breda als stad waar je moet zijn voor grafisch ontwerp’, aldus de jury.

Het is voor de eerste keer dat de prijzen werden uitgereikt. Het is de bedoeling dat dit vanaf nu jaarlijks gebeurt om op deze manier het culturele leven in Breda te steunen. Beide winaars hebben een sculptuur en 2500 euro gekregen. [AR]