Familie herenigd dankzij CE-student Alicia

De oma van Alicia heeft tien kinderen. Vier kreeg ze uit een vorig huwelijk. Drie daarvan moest ze in 1957 in Indonesië achterlaten. Met haar tweede man kreeg ze in Nederland nog eens zes kinderen. ‘Ze is wel eens naar Indonesië geweest met een aantal kinderen. Maar mijn opa en oma zijn nog nooit met alle tien de kinderen samen geweest’, zegt Alicia.

Omdat ze graag wilde dat de wens van haar oma uitkwam, nam ze contact op met het televisieprogramma ‘Heel Holland helpt’ van Wendy van Dijk. Alicia kreeg een startkapitaal van 1000 euro, maar dat was niet genoeg. Ze organiseerde een benefietavond met artiesten uit Cuijk. Op het feest werd eten verkocht en er was een loterij. ‘Alles hebben we gekregen, het eten en de prijzen werden aangeboden door bedrijven.’ Op die avond haalde ze 2500 euro op. Daarnaast heeft ze bedrijven gebeld voor een bijdrage. In een paar weken zamelde ze in totaal 6500 euro in, regelde visums en tickets voor de familie.

Vandaag is het zover. De vier kinderen uit Indonesië komen naar Nederland. Voor opa en oma Sinay is het nog een verrassing. ‘Ik ben benieuwd hoe ze reageren.’

De hereniging van de familie Sinay wordt vrijdag 30 november uitgezonden op RTL 4. [CB]

In Punt nr. 05 is het hele verhaal over Alicia en het veelbewogen leven van haar oma te lezen