Figuranten gezocht voor ontruimingsoefening

Voor de oefening op zaterdag 16 februari 2008 is de club op zoek naar honderd figuranten. Bossche IV-studenten kunnen studiepunten verdienen door mee te doen aan de oefening. Ze moeten wel vooronderzoek doen en een verslag maken.

De club pakt de calamiteitenoefening dit jaar anders aan dan vorig jaar. ‘Willem II wil de eigen supporters er meer bij betrekken’, zegt Van Wezel, die een half jaar stage loopt bij de Tilburgse club.

Van Wezel schrijft het draaiboek voor de oefening en maakt afspraken. Over het scenario kan hij niets vertellen, dan zou het verrassingseffect weg zijn. Alle hulpdiensten: brandweer, politie, ME, GHOR (Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen) en de gemeente Tilburg zijn erbij aanwezig. De nadruk ligt dit jaar op politie-inzet. De figuranten krijgen de taak om tegenstand te bieden aan de ME.

Studenten Integrale Veiligheid die willen meedoen aan de oefening kunnen zich opgeven door een mailtje te sturen naar Koen.van.Wezel@willem-ii.nl. De oefening vindt plaats tussen 16.30 en 18.00 uur. Deelnemers mogen gratis naar de wedstrijd Willem II – PSV die ’s avonds om 19.30 uur wordt gespeeld. [SW]