Genomineerden Avans Scriptieprijs bekend

Drie genomineerden komen uit Breda: Meta Posthumus van de Academie voor Pedagogisch Onderwijs met haar scriptie ‘Symbolen & Rituelen’, Patricia Nuijten van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu met ‘In vivo evaluatie van stoffen, en anabole of anti-katabole effecten op bot’ en Bonny Raadsen van Academie voor Gezondheidszorg in Breda met ‘Het effect van de cursus Bewegen is van iedereen op de fysieke gezondheidstoestand en kwaliteit van leven bij ouderen’.

Van Avans 's-Hertogenbosch is de scriptie ‘Extended Procedure for Strategic Planning Enclosures B2b/B2c Research Partnership plan’ genomineerd van Chakir Bouichi en Hachem Ohlale van Academie voor Marketing. De Tilburgse genomineerde is Lisette Bakker van de Juridische Hogeschool Avans/Fontys met ‘Op weg naar een uniforme afwikkeling van de schuldsanering’.

De jury bestond uit Hanneke van Riel, Han Blankert en Kees Tjallema van het Leer- en Innovatiecentrum. Zij kozen de scripties uit tien inzendingen, die academies hebben kunnen inzenden. De werkstukken worden beoordeeld op toegankelijkheid, oorspronkelijkheid, maatschappelijke relevantie, de samenhang tussen theorie en praktijk, praktische bruikbaarheid en actualiteit. Een nieuwe jury, samengesteld door de Raad van Bestuur, beoordeelt welke van de vijf genomineerde scripties de beste is. De winnaar krijgt 1500 euro en de andere vier genomineerden krijgen een aanmoedigingsprijs van 150 euro.

De uitreiking van de scriptieprijs vindt plaats op woensdag 12 december bij Avans Hogeschool in Tilburg. Wie daar bij wil zijn moet zich voor 4 december opgeven bij het directiesecretariaat van de Raad van Bestuur. [PM]