MER-studenten kunnen in anderhalf jaar master halen

MER-studenten die na hun opleiding de vervolgstudie Recht en Management aan de universiteit willen volgen, kunnen zich daar al vanaf het derde jaar op voorbereiden. In het derde en vierde blok volgen ze de vakken juridisch academische vaardigheden en economie, recht en management op de universiteit. Hebben ze deze vakken gehaald, dan volgen ze in het vierde jaar nog een aantal vakken op de UvT. Die tellen als minor. Bij Avans hoeven de MER-studenten dus geen minor meer te volgen.

Doordat de studenten in het derde en vierde jaar al vakken hebben gevolgd, hebben ze de helft van de premaster er al op zitten als ze doorstuderen aan de UvT. Die moeten MER-studenten volgen ter voorbereiding op de master. Dat traject duurt normaal gesproken twee jaar. In de premaster worden ze vooral op juridisch gebied bijgespijkerd.

Bossche MER-studenten kunnen eind januari 2008 al met het traject bij de UvT beginnen. Bij de opleiding MER in Breda bestond al langer de mogelijkheid om een vrijstelling van een half jaar te krijgen voor de premaster. Studenten konden daarvoor bij Avans keuzeblokken volgen. Volgend studiejaar (2008-2009) kan dat nog één keer, daarna moeten ook de Bredase MER-studenten de minor volgen bij de UvT.

Om in aanmerking te komen voor het verkorte traject moeten studenten alle studiepunten van het eerste en tweede jaar gehaald hebben. Bossche studenten kunnen zich voor 15 december aanmelden bij Kim Anrar (k.anrar@avans.nl).

Vorige week sloten Avans en de UvT een convenant voor het verkorte traject. [SW]