Opening ‘The Basement’ met vuur en vlam

‘Op de binnenplaats bij de Lovensdijkstraat vindt rond drie uur de aftrap plaats met een spectaculaire vuurshow’, vertelt Ad Schenkels, projectcoördinator van Starterslift. Na een toespraak van Liz Chermin, directeur van de Academie voor Marketing en Business Management, en voorzitter van de stuurgroep van Starterslift is het tijd voor drie workshoprondes.

‘Studenten en medewerkers met interesse in ondernemerschap moeten zeker naar de opening komen’, vindt Schenkels. ‘Lector Peter ter Horst geeft bijvoorbeeld een workshop met als thema: Ik heb een briljant idee, wat nu? Hoe zet je een idee om in een bedrijf.’

Diverse studenten van Starterslift vertellen in een andere workshop over hoe ze studeren en ondernemen combineren. ‘Bijvoorbeeld hoe regel je het dat je stage kunt lopen in je eigen bedrijf’, vult Schenkels aan. Twee andere workshops gaan in op de kansen en krachten voor allochtone studenten en ondernemers. Deze workshops worden gegeven door oud-studenten van Avans die nu bezig zijn met hun eigen onderneming.

‘We gaan ook op een ludieke manier de vaardigheden van ondernemers belichten’, vertelt Schenkels. ‘Een groep artiesten zal op circusachtige wijze zaken als durf en uithoudingsvermogen testen.’

Na de workshops wordt The Basement omgetoverd tot het Starterslift Café. ‘De beste businessdeals worden aan de bar gesloten en wij hebben een magische bar’, zegt Schenkels.

Starterslift begeleidt al drie jaar studenten en medewerkers van Avans die een eigen onderneming willen beginnen. Maar wat ontbrak was een fysieke ruimte, waar ondernemers kunnen werken en mensen kunnen ontvangen. Die is er nu wel met The Basement.

De opening van The Basement begint 22 november om 15.00 uur. De workshops zijn vanaf 15.30 uur en het café opent om 17.00 uur. Alle activiteiten vinden plaats rondom The Basement, Lovensdijkstraat 61. [AR]