Student Sociale Studies wint afstudeerprijs NVIV

De scriptie van Van den Heuvel is een rapport over de coördinatie van nazorg van jeugdige ex-gedetineerden. Ze deed voor haar afstudeerproject onderzoek in een justitiële jeugdinrichting en bij twee gemeenten.

Burgemeester Nol Kleijngeld van Waalwijk, die namens de jury de prijs van duizend euro uitreikte, vond het thema van de scriptie actueel. ‘Het geeft gemeenten stof tot nadenken.’ Hij had ook een kritische noot. Op de theoretische onderbouwing was nog wat af te dingen, vond de jury. De burgemeester noemde Van den Heuvel een waardige winnaar van de prijs, die vandaag voor het eerst werd uitgereikt.

Afstudeerprojecten moesten een concrete bijdrage leveren aan het denken over of werken aan veiligheidsvraagstukken in de openbare ruimte. Studenten van alle hogescholen in Nederland mochten hun afstudeerproject inzenden. Het aantal goede inzendingen viel tegen, vond de jury. Uiteindelijk werden er zes geselecteerd. Naast de eerste prijs werden er ook twee aanmoedigingsprijzen van 250 euro uitgereikt.

De prijsuitreiking, die plaatsvond in de raadszaal van het stadhuis in Den Bosch, was onderdeel van het symposium ‘ICT en Veiligheid’ van de NVIV. Hans Moors, lector Integrale Veiligheid bij Avans Hogeschool, is voorzitter van de vereniging. [SW]