Studenten naar Frankrijk voor marketingspel

In dit spel werken studenten met virtuele bedrijven, zoals Vobites en Sonites, aan hun marktpositie. Allemaal bedrijven in de 'fast moving electronic consumer goods'. De groepjes met studenten van vijf verschillende nationaliteiten zetten de bedrijven in de markt. Bedoeling is om zo veel mogelijk winst te maken.

Meer dan honderd studenten uit heel Europa en de Verenigde Staten krijgen van maandag 21 tot en met vrijdag 25 januari de kans om hun bedrijven naar de top of in de grond te werken. Ze nemen virtuele beslissingen over hun product en marketingacties. Een computer berekent wat voor effect het besluit heeft.

Op vrijdag vinden de presentaties plaats en worden de resultaten bekendgemaakt. De beste ondernemer krijgt een gouden medaille. De groep die op de tweede plaats eindigt een zilveren.

Jaarlijks wordt het spel georganiseerd door Dukenet, een netwerk van negen buitenlandse universiteiten en hogescholen.

De studenten vertrekken 19 januari samen met docenten Ton Perlo en Marjolein Rojo naar Quimper in Frankrijk. Wie meer informatie wil of nog mee wil, kan een mailtje sturen naar Marjolein Rojo, mjb.rojo@avans.nl. Wees er snel bij, want er zijn nog maar enkele plaatsen vrij. [CB]