Ultimatum voor eten en drinken in ATGM-Hal

Studenten van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu (ATGM) verblijven graag in de grote hal van hun academie op de Lovensdijkstraat in Breda. Ze kunnen er draadloos op hun laptop, er staat een grote ‘relaxbank’ en de pingpongtafel wordt veelvuldig gebruikt. Helaas laten ze zoveel rommel achter dat voor DIF de maat vol is. De dienst heeft een ultimatum gesteld, als de situatie binnen een maand niet verbetert, is het afgelopen met eten en drinken in de hal.

Tijdens de bijeenkomst van het studentenplatform ATGM werd de klacht aan studenten voorgelegd. De afvalproblematiek in de ATGM-hal is een jaarlijks terugkerend probleem. Vorig schooljaar werd bij wijze van waarschuwing de pingpongtafel tijdelijk weggehaald, maar die stap wordt nu niet ondernomen.

‘Ze moeten gewoon posters ophangen’, is de oplossing van een van de studenten in het platform. Hij heeft de afvalposters zien hangen op de hogeschoollaan en daar werkt het volgens hem goed. Bernard Broeders, studentendecaan van de ATGM, betwijfelt of dat helpt. ‘Gaan studenten wel opruimen als ze posters zien?’

De studenten vragen zich ook af wat een verbod op eten en drinken eigenlijk inhoudt. ‘Officieel is eten en drinken in de lokalen niet toegestaan, maar iedereen doet het toch. Wat gaan ze doen als je je niet aan het verbod houdt?’

Binnenkort worden de posters in de hal opgehangen, dan is het aan de studenten om de boel schoon achter te laten. [AR]