Doetina van Kelle nieuwe directeur P&O

DPAO bestaat nu uit drie takken: p (personeelszaken), f (financiën) en s (studentenadministratie) In eerste instantie kreeg deze dienst na de reorganisatie in 2004 één directeur. In 2005 kwam er een directeur op projectbasis bij voor P&O, zodat de andere directeur zich meer kon richten op de onderdelen financiën en studentenadministratie. Het bleef één dienst. Afgelopen jaar was Rob Mooten interim-directeur P&O.

Na een recente evaluatie van de dienst is gebleken dat het beter is van de dienst twee diensten te maken, die volgens een bericht van bestuurder Marja Kamsma ‘nauw zullen samenwerken’. Alleen door de dienst op te splitsen kon een ‘vaste’ directeur worden aangesteld voor P&O, want het besturingsmodel van Avans laat niet toe dat er twee directeuren op één dienst werken.

Deze beslissing moet nog worden voorgelegd aan de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad (AMR). Gisteren bleek uit de vergadering dat de AMR positief tegenover opsplitsing staat. ‘Het wordt tijd dat P&O goed wordt aangestuurd’, meent AMR-lid Frans Coppelmans.

De nieuwe directeur, Doetina van Kelle, is een oude bekende van Avans. Ze werkte van 1993 tot 2001 voor de voorganger van Avans, Hogeschool Brabant. Ze was onderwijskundig medewerker en later senior projectmanager bij P&O. Daarna werkte ze voor het Baronie College als manager onderwijs. Ze stapte over naar de belastingdienst, waar ze onder meer HR-manager was en sinds 2005 is ze als Lid Collegiaal Bestuur verantwoordelijk voor P&O in de Regio Zuidwest. [PM]