‘Eten’, nu in de bakken

In het themanummer staan allerlei verhalen gerelateerd aan eten. Bijvoorbeeld over het onderzoek van studenten van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu in Breda naar anti-oxidanten. Dit zijn stoffen in voeding die kankergroei tegengaan. Ook een verhaal over een student Bedrijfseconomie uit Den Bosch die stage loopt bij voedingsmiddelenbedrijf Unilever. Avansdocent  Martin Spierings maakte speciaal voor de studenten van Avans een kerstmenu.

Jan Meurs, twee jaar geleden afgestudeerd bij Avans in Breda, vertelt in een lang interview over het idee achter het succesvolle buffetrestaurant Etenstijd in Tilburg, dat hij samen met zijn ouders runt. Om de juiste formule te ontwikkelen, reisde het gezin de hele wereld rond. Het ‘walhalla van de buffetten’, Las Vegas, werd zes keer bezocht.

In het hart van de krant staan zeven pagina’s in het Engels, speciaal voor de buitenlandse studenten van Avans. Hierin vraagt Punt onder meer aan tien buitenlandse studenten wat zij vinden van Nederlands eten en wat er bij hen op tafel komt met de Kerst. Het ABC van Nederlandse eetgewoonten ontbreekt in dit gedeelte niet.

Punt 05 ligt vanaf vandaag in de uitdeelbakken in de hogeschool. [PM]