Hyves verwacht vandaag vijf miljoenste lid

In de Amsterdamse Westergasunie worden vanavond de laatste duizend leden afgeteld. Ook treden er dj’s als Don Diablo, Erick E en Roog op. De eerste champagne is voor rekening van Hyves. Tot nu toe hebben meer dan dertigduizend leden zich aangemeld voor het feest. Veel van die mensen zullen teleurgesteld worden, want er is maar plaats voor achthonderd man.

Ook Avans Hogescholen is vertegenwoordigd op Hyves. 946 studenten zijn momenteel lid van de Hyve Avans Hogeschool Breda, die van Avans in Den Bosch heeft 852 leden. De Tilburgse Avans heeft minder studenten en dus ook minder leden, die telt momenteel 78 leden. Ook de medewerkers van Avans hebben een eigen Hyve met zestig leden.

Verder zijn er nog een hoop kleinere Hyves die op een of andere manier gerelateerd zijn aan Avans. Zo is er bijvoorbeeld de anti-xplora Hyve, een Hyve voor als je het vak CMK haat en studentenverenigingen zijn vertegenwoordigd op de profielensite. Ook alumni van Avans zijn vertegenwoordigd op Hyves. [TS]