Terug naar overzicht

Innocent (&) me

"Hallo! Wij zijn Innocent en wij maken smoothies," las ik met een half oog, maar al snel met volle aandacht. "We dachten, we stellen ons even voor voordat we bij je intrekken. Je laat tenslotte ook geen vreemden een paar dagen in je huis, al is het in de ijskast."

Haha, dacht ik en draaide het pak om. Ik vond er lieflijke illustraties, een soort slachtofferwand van alles wat moest sneuvelen om mij gezond te houden. Er was een afbeeldinkje van druiven (76 druiven, mogen zij rusten in vrede), aardbeien (39), bananen (2.5) sinaasappels (0.5) en citroenen (0.5). De rij sloot af met een plaatje van een toeter (want "geen toeters en bellen").

Natuurlijk moest ik nu het héle pak zien, dus draaide ik rustig door. Onderaan, op de voorzijde waar normaal 'van geconcentreerd sinaasappelsap' staat, las ik: "nooit, nóóit van geconcentreerd sap". En het geletterde logo ("protects what's good™"), zal vast óók een Trade Mark zijn, maar bij Innocent is TM vooral een Tasty Mixture.

Geëntertaind tot in mijn DNA was ik. Verrast, én een droom rijker. Stel je nou 's voor dat Innocent hiermee een sluimerende revolutie ontketent. Dat ze andere bedrijven langzaamaan dwingen ook méér uit hun verpakkingen te halen. Zodat er voortaan lekkers én leuks in je koelkast staat. Zodat loze ruimten niet langer meer opgevuld worden door onbegrijpelijke E-zoveelhonderdnummers of ingrediënten die in de verste verte niet aan eten doen denken. De supermarkt je literaire walhalla. Je eten een feest, maar de verpakking voortaan ook… Ik dacht dat een utopie niet bestond, maar het blijkt slechts een kwestie van wat vindingrijke arbeiders.  

Omdat ik nog niet helemaal zeker ben dat ik alle letters op het vruchtensappak gelezen heb, draai ik hem nog maar 's rond. En nog ‘s. Ik vind zo gauw niks nieuws meer, lees het hele pak gewoon nog een keer en kijk tenslotte, ter absolute volledigheid, ook nog even naar de onderkant waar ik in kleine maar vermakelijke lettertjes vind: "Probeer de andere kant te openen, dat is makkelijker".

Dit is echt de allergrappigste verpakking die ik ken en als ik uitgelachen ben, neem ik die 'andere kant' toch ook nog even onder de loep. En tussen het dichtgevouwen karton, in nóg kleinere lettertjes, lees ik: nieuwsgierigaagje@innocent.com…   

Punt. Of had jij nog wat?

Meer lezen?