Kijkje in de bedrijfskeuken

De tweedejaars moeten dit jaar kiezen met welke opleiding ze verder gaan: Accountancy of Bedrijfseconomie. ‘Door ze een bezoek te laten brengen aan verschillende bedrijven krijgen ze een beeld van wat een bedrijfseconoom en accountant doet’, zegt George van de Rijt, voorzitter van studentenvereniging Animoso, die de zogenoemde Inhousedagen organiseert.

De studenten kunnen kiezen uit twaalf verschillende bedrijven waaronder ING, Rabobank, Pricewaterhouse Coopers, Ernst & Young, Hevo en KPMG, allemaal in de regio ’s-Hertogenbosch gehuisvest.

Tijdens het bezoek krijgen ze een bedrijfspresentatie, een workshop en lossen ze een bedrijfsprobleem op. ‘Daarnaast wordt er nog iets voor de fun georganiseerd, abseilen van het PSV stadion bijvoorbeeld.’ De Inhousedagen worden met een diner afgesloten. Studenten die geïnteresseerd zijn kunnen zich inschrijven via www.animoso.com. [CB]