Nog een jaartje filosofie, ethiek of theologie studeren

De Radboudstichting is een zelfstandige organisatie die het hoger onderwijs vanuit de katholieke levensbeschouwing wil stimuleren. Met de beurs kan je dus ook alleen maar studeren aan een van de katholieke universiteiten, de Radboud Universiteit in Nijmegen, de Universiteit van Tilburg of de Katholieke Universiteit Leuven. Elk jaar delen ze 25 beurzen uit, waarvan er maar vijf naar hbo-studenten gaan.

Natuurlijk is er wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Als hbo-student moet je recentelijk je opleiding hebben afgerond, met goede resultaten. Verder moet je een werkstuk inleveren van een pagina of vijf, die tijdens de aanvullende studie verder kan worden uitgediept. En ook verwacht de Radboudstichting ook een goede motivatie en affiniteit met hun doelstellingen.

Belangstellenden kunnen zich voor 30 april 2008 schriftelijk aanmelden. De kanshebbers mogen dan in mei of juni op gesprek komen. Volgens de Radboudstichting zijn het zware opleidingen, die alle aandacht opeisen. Daarom moeten studenten het hele jaar beschikbaar zijn voor het aanvullende studiejaar. [TS]