Ondernemerslift Noordoost Brabant van start

In Ondernemerslift werken onderwijs, ondernemers en overheid samen aan een innovatief netwerk. Het netwerk moet ondernemerschap stimuleren door meer mogelijkheden te bieden voor ondersteuning aan startende en groeiende ondernemers.

Het is de bedoeling dat Ondernemerslift deelnemers een abonnement gaat bieden op kapitaal, contacten, kunde en kennis, zegt Marjolein Rojo, docent bij de Academie voor Marketing in Den Bosch. Zij gaat zich drie dagen in de week bezighouden met Ondernemerslift.

Met een abonnement kunnen ondernemers bijvoorbeeld hulp inroepen bij het opzetten van marktonderzoek, het krijgen van financiële middelen, juridisch vragen, het ontwikkelen van een prototype, begeleiding bij het schrijven van businessplan en introductie bij personen of bedrijven.

Studenten kunnen via Ondernemerslift stages, afstudeerprojecten en banen na het afstuderen krijgen.

Initiatiefnemers van Ondernemerslift zijn Avans Hogeschool, Bossche Investerings-Maatschappij (BIM), gemeente ’s-Hertogenbosch en Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM). ‘Avans wil zich steeds meer profileren in de regio Noordoost Brabant, niet alleen voor starters, maar ze wil ook ondersteuning bieden aan groeiende ondernemers.’, zegt Rojo. Vooralsnog gaat het om een pilot die tot 1 juli 2008 loopt. [CB]