Verpleegkunde Den Bosch mikt op dertig studenten

De academie, waar de nieuwe opleiding onder valt, heeft de inschatting gemaakt dat er tussen de twintig en dertig aanmeldingen zullen zijn. Frans van Kalmthout, lid van de Raad van Bestuur, denkt dat een kleine groep studenten beter is om mee te beginnen. ‘We hebben er liever geen honderd, want dat levert extra druk op. We moeten in ijltempo een opleiding vormgeven, dus een kleine groep is voor ons het makkelijkst’, aldus Van Kalmthout.

Op het moment wordt er druk gewerkt aan een projectplan voor het opzetten van de opleiding. Thieu Schraven en Yvonne Aronson houden zich daarmee bezig. In het plan wordt er rekening mee gehouden dat er geen nieuw gebouw is voor de opleiding, maar dat er plaats vrijgemaakt moet worden in de bestaande ruimte. Docenten uit Breda zouden in Den Bosch les gaan geven bij de nieuwe opleiding.

Ook wordt er gewerkt aan studentenwerving, waar tot op heden nog niet al teveel aan is gedaan. Omdat daar laat mee gestart wordt, verwacht de academie niet al teveel animo. ‘Als er zestig aanmeldingen komen, gaan we die studenten niet weigeren. Het belangrijkste is dat we dit moment waarop we kunnen starten, niet voorbij laten gaan’, aldus Calis. [EvG]