Wel of geen vrijstelling voor organiseren beurs

De student heeft tijdens haar stage meegewerkt aan het organiseren van een beurs. ‘Die was ongeveer vergelijkbaar met de Miljonairs Fair’, zei ze eergisteren tijdens de zitting. Zij zegt dat een aanzienlijk deel van de derdejaarsstudenten MER wél een vrijstelling gekregen voor het vak.

Volgens de examencommissie heeft ze niet overtuigend bewezen dat haar activiteiten genoeg zijn voor een vrijstelling. ‘Ze heeft studiepunten voor haar stage gekregen. Dat ze tijdens de stage extra activiteiten heeft gedaan, betekent niet dat ze automatisch een vrijstelling krijgt voor andere projecten’, aldus de examencommissie.

Tijdens de zitting bleek dat de student overtuigd was dat één van haar docenten vond dat ze de vrijstelling verdiende. Dit terwijl de examencommissie haar oordeel had gebaseerd op advies van dezelfde docent. Beide partijen bleven bij hun standpunt en de betreffende leraar was niet beschikbaar voor verdere uitleg.

Het College vond dat dit eerst moest worden opgehelderd. De twee partijen werd daarom verzocht eerst te overleggen met de betrokken docent, voordat er een oordeel kon worden uitgesproken. [TS]