Avansstudenten promoten eigen omroep op tv

Kleurstof is een omroep, die een van de grootste jongerenomroepen wil worden. Studenten Communication & Multimedia Design (CMD) in Breda zijn ermee begonnen. In totaal zijn er vanuit deze opleiding vier omroepen bijgekomen. ‘Vier groepen studenten zenden uit via tv, internet en gsm. Iedere groep doet nu op zijn eigen manier moeite om in de aandacht te komen’, verklaart docent Michel Witter.

Elk van de vier kanalen, Kleurstof, Kachel, Dondersteen en Halfvol, maakt programma’s met een eigen boodschap. Het is voor het derde jaar dat studenten CMD een eigen omroep opzetten. ‘De afgelopen jaren waren redelijk succesvol. De studenten zijn helemaal op zichzelf aangewezen. Docenten zijn alleen op aanvraag beschikbaar’, aldus Witter.

Pas op woensdag 16 januari is er meer duidelijkheid over de invulling van de zenders: dan presenteren de studenten hun programmering in Kunstacademie St. Joost in Breda. De uitzending van Thank God it’s Friday begint vanavond om 21.45 uur. [EvG]