Knallende presentatie mediazenders CMD’ers

‘Kleurstóóf oowee-oo!’ Met deze meezinger beet een gelegenheidsbandje van CMD-studenten gistermiddag het spits af bij de presentatie van vier mediazenders. Kleurstof was de eerste omroep, die haar programma’s mocht presenteren. Het was een harde strijd de afgelopen weken, want ook de andere ‘omroepen’ Kachel, Halfvol en Dondersteen eisten aandacht op met posters in Kunstacademie St Joost.

Vier groepen van elk 35 studenten zijn wekenlang bezig geweest met het ontwikkelen van hun eigen omroep. Kleurstof probeerde zelfs op nationale televisie te komen, maar de logo’s op de shirts van de studenten in het publiek haalden de camera’s niet. Tijdens de presentatie in de kapel van St Joost werd duidelijk wat de programmering en het thema was van de verschillende omroepen. Na de flitsende trailers kon je alleen maar hopen dat de bedachte programma’s echt bestonden.

Alle zenders hadden een eigen huisstijl gecreëerd. Kleurstof had zelfs deurmatten met het logo gemaakt. Toch sprong de warme, huiselijk ingerichte hoek van Kachel sprong eruit. Het logo, de letter K stond groot geprojecteerd. ‘We willen een plek voor alle CMD-studenten hebben, waar ze samen kunnen komen en het over alles kunnen hebben. Het eerste tot en met het vijfde jaar, iedereen komt hier bij de kachel samen’, legde student Jannes van Bijsterveldt uit.

Gezellig was het bij de felle kleurtjes van Kleurstof. Die omroep wil mensen prikkelen om nét dat stapje extra te zetten om meer uit jezelf te halen. Halfvol had een strakke opmaak, zij wilden duidelijk maken dat er meer manieren zijn om ergens naar te kijken. De laatste omroep Dondersteen, zocht het nog iets dieper. Met als vertrekpunt het einde van de wereld wilden de studenten het credo ‘pluk de dag’ aan de kijker meegeven.

Over een week worden de inspanningen van de studenten beoordeeld. Voor hen was de presentatie een feestelijke afsluiting van het project. Willeke Machiels: ‘We hebben met veel man hard gewerkt aan onze programma’s. Hierna gaan er veel op stage of bezig met externe projecten en minors. We zullen elkaar even niet meer zien, dus we zullen het laat maken vanavond.’ [EvG]